Här har vi samlat information om garantier, öppet köp och returer samt reklamationer.

Garanti

Hur lång är garantitiden?

Garantitiden varierar beroende på varumärke och produkt. Det kan också variera beroende på om du handlat som privatperson eller företag. Vi rekommenderar att du tittar på respektive tillverkares hemsida för att se just din garantitid.

Förslitningsdelar och tillbehör täcks normalt sätt inte av garantin.

Om tillverkaren har möjlighet till förlängd garanti så glöm inte bort att registrera din produkt för att kunna nyttja denna.

Tar ni emot serviceärenden för produkter som ligger utanför garantitid?

Om produkten är köpt hos proffsmagasinet så kontakta oss på service@verktygsproffsen.se så hjälper vi dig vidare.

Är produkten köpt hos en annan återförsäljare kan vi dessvärre inte hjälpa dig med ett serviceärende.

Tar ni emot garantiärenden för produkter som ej är köpta hos er?

Nej, dessvärre kan vi inte hjälpa er med ett garantiärende om produkten inte är köpt hos oss.

Öppet köp

Vad är en retur?

En retur är när du som kund väljer att nyttja våran 30-dagars nöjd kundgaranti.

När måste jag meddela min retur till er?

Om du väljer att använda dig av våran 30-dagars nöjd kundgaranti så ska du meddela oss detta inom 30 dagar från det att du erhållit din hela beställning.

För att nyttja 30-dagars nöjd kundgaranti gäller följande:

För att vi ska kunna godkänna ångrat köp behöver vissa saker vara uppfyllda;

  1. Varan skall vara i nyskick/ej märkt eller på annat sätt förändrad än när man packade upp den.
  2. Instruktionsböcker eller annat medföljande tillbehör (batterier/laddare/vindskydd) måste vara komplett.
  3. Produkten får inte vara registrerad hos tillverkaren (förutom Festool)
  4. Produktens originalkartong måste vara hel och utan fläckar
  5. Produktens originalkartong får ej vara tejpad/målad/eller på annat sätt märkt
  6. När du returnerar en produkt till oss så skall produkten emballeras väl och endast genomskinlig tejp får användas direkt på originalkartongen (tex verktygspaket/kompressorer el liknande som endast levererats i sin originalkartong)

Eventuell värdeminskning

Observera att alla punkter ovan måste vara uppfyllda för att nyttja 30-dagars nöjd kundgaranti. Vi förbehåller oss rätten att efter kontroll av varans skick vid retur göra avdrag för den eventuella värdeminskning som produkten fått på grund av oaktsam hantering av dig som kund.

Köpa frakthandling

När du köper en frakthandling från oss, tar vi ansvaret för leveransen. Paketet blir spårbart och alla eventuella kontakter med fraktbolagen sköter vi. Det innebär också en snabbare handläggning.

Reklamation

Att tänka på vid felbeskrivning

Var så tydlig och beskrivande som du kan vid felbeskrivningen. För att säkerställa att verkstaden finner samma fel.

Frakthandling

När du fyller i reklamations formuläret skickar vi en frakthandling och övriga handlingar till din epost så snart ditt ärende har behandlats. Detta sker under kontorstid, måndag till fredag 07-15:30 ej helger och röda dagar.

Fraktskador

Synliga fraktskador ska anmälas direkt vid mottagandet/uthämtningen till transportföretaget.

Dolda fraktskador ska anmälas inom 4 arbetsdagar eller enl fraktbolagets regler. När ärendet är registrerat och ärendenummer finns så kan ni kontakta oss genom ovanstående reklamations formulär. Glöm inte att ange ärende nummer.