Meny

Varukorgen (0)

Försäljning- & leveransvillkor

Verktygsproffsen.se drivs av Maskinkontakten i Uppland AB. Vi levererar inte till andra länder än Sverige. Fri frakt på alla ordrar över 799 kronor exklusive moms.

 

Orderprocessen är som följer

  • Du lägger en order,
  • betalar via faktura eller de betalsätt som finns hos Klarna,
  • du väljer fraktsätt: företagspaket eller privatpaket. Vid företagspaket måste någon alltid vara på plats för att ta emot paketet annars går paketet tillbaka till DHL:s logistikcenter och du blir ombedd att ta kontakt med dem. Vid privatpaket så får du ett sms av DHL när det kommit fram till ert utlämningsställe och du går dit och hämtar ut det. När efterkrav blir aktuellt så ombedes du betala för att få ut varorna.
  • Om varan skulle vara slut eller restnoterad så kontaktar vi er givetvis. Därefter får ni själva besluta hur ni skall göra.
  • Vi uppdaterar din order varefter processen fortskrider tills varan är på väg till dig och då får du ett sändningsnummer mailat till dig.
  • Om du valt att hämta varorna på plats hos oss i butiken så hör vi av oss när beställningen finns för avhämtning.

 

För företag som vill betala mot faktura gör vi en kredit- och anmärkningskoll samt kontroll via det telefonnummer ni lämnat (telefonnumret skall så klart vara registrerat på den som beställer). Om vi upptäcker några tveksamheter kontaktar vi er och ber er komplettera med korrekta uppgifter eller ber er lägga om beställningen och betala med kort, swish eller mot efterkrav. Efterkravsbetalning innebär att ni kommer att få betala där ni hämtar ut paketet. Vid misstankar om bedrägeri polisanmäler vi genast.  Vid beställning till företag godkänns endast beställningar från den som är firmatecknare, bolagsbevis kan komma att behövas. Vi hör i sådana fall av oss.

 

Frakter och kostnader

Priser anges på webbplatsen vid beställning. Fri frakt på alla beställningar över 799 kronor exklusive moms.

För beställningar under 799 kronor exklusive moms gäller följande: Alla paket skickas med DHL, Posten eller Schenker inom Sverige. Vi debiterar 100:- exklusive moms (125:- inklusive moms Företagspaket) för alla transporter upp till 30 verkliga kg eller 30kg fraktdragande vikt (1m3 är lika med 280kg, LxBxHx280= Fraktdragande vikt ), likaså om det är skrymmande gods, om inget av dessa priser är debiterbara så hör vi av oss. Då får ni ta ställning till hur ni vill göra med ordern. Vi bestämmer själva vilket fraktsätt som är tillämpligt på varje order men vi håller oss inom era ramar, d.v.s. har ni beställt Privatpaket så kommer ni få det, företagspaket kommer att få det men vi bestämmer transportleverantör.

Vi har bra avtal via DHL. Debiteringen sker efter största vikten, verklig eller fraktdragande vikt. Samma sak gäller för mindre paket och kuvert, ni blir debiterad; för emballage och porto för den faktiska kostnaden. När det blir billigare hör vi dock inte av oss. Skulle det vara fel när ni fått fakturan så måste ni höra av er.

Vi levererar maskiner över hela Sverige. Vi kontaktar dig via SMS eller mail när vi har leveranstid. Vill du ha leveranstid innan beställning så får ni höra av er. Order expedieras i regel samma dag som dom kommer in. Inom Storstockholm/Uppsala kör vi, om det behövs, ut större beställningar med egen transport, i de flesta fall, för samma pris.

För dig som är konsument gäller att varor som finns i lager levereras inom det antal arbetsdagar som anges vid beställning. Vi levererar normalt inom 1-5 arbetsdagar beroende på om vi eller leverantören har varan i lager. Om inte annat särskilt avtalats (t.ex. i samband med bokning av varor som inte finns i lager) sker leveransen senast 30 arbetsdagar räknat från det att vi skriftligen bekräftat beställningen genom orderbekräftelsen.  

Även för företagskunder gäller att vi normalt levererar inom 1-5 arbetsdagar beroende på om vi eller leverantören har varan i lager. För företagskunder gäller att leveranstider anges som exempel och att förskjutningar i leveranstider således kan förekomma. Försening p.g.a. oväntade situationer eller force majeure berättigar inte till rätt att upphäva beställningen, inte heller till rätt till ersättning eller skadestånd. För avbeställning, vänligen se nedan.

Observera att fraktbolagen delar ut post/paket på vardagar - ej på lördagar, söndagar och helgdagar.

 

Restnoteringar

Om du skulle beställa en produkt som är slut restnoteras den och skickas så fort den åter finns i lager. Om du beställer flera produkter och någon är slut skickas alla produkter när samtliga produkter finns för leverans. Vi gör normalt inga delleveranser. Vi tar kontakt med er om det skulle vara restnotering på ordern, så får ni själv välja hur ni vill göra. Om ni vill avbeställa eller vänta.

 

Öppet köp

15 dagars öppet köp på samtliga maskiner. Dock skall maskinen ej varit använd och allt skall förpackas i originalskick. Du står då själv för returfrakten. Returer skall skickas till oss som företagspaket och om inte det går skickas det till Posten för avhämtning. Om inte annat är överenskommet.

 

Ångerrätt

För dig som är konsument gäller att du alltid har rätt att frånträda ditt avtal utan att ange något skäl inom 14 dagar förutsatt att varan inte är sådan att den tillverkats speciellt för kunden enligt dennes anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag då du, eller någon tredje part å dina vägnar, tar emot varan. Om du har beställt flera varor eller en vara som består av flera delar börjar ångerfristen löpa den dag då du, eller en tredje part å dina vägnar, tar emot den sista varan respektive den sista delen av den beställda varan.

Om du vill utöva ångerrätten ska du meddela oss detta inom ångerfristen. Du kan utöva din ångerrätt genom att lämna eller skicka oss ett klart och tydligt meddelande om att du ångrar ditt köp (till exempel ett brev avsänt per post, fax, e-post eller genom att ringa oss). Våra fullständiga kontaktuppgifter hittar du lite längre ner. Det ska tydligt framgå vem som är avsändare och att det gäller ångerrätt. Konsumentverket har tagit fram ett standardformulär som du kan använda om du önskar utöva din ångerrätt. Du hittar formuläret på www.konsumentverket.se. Observera att om du väljer att använda det formulär konsumentverket tagit fram för att utöva din ångerrätt, ska detta skickas till oss och inte till Konsumentverket.

För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du skickar oss ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut.

Om du ångrar ditt köp och utnyttjar din ångerrätt kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig, exklusive leveranskostnader som du som kund får bära själv. Vi kommer att göra en återbetalning, (eller, om betalning ännu inte har gjorts för de aktuella varorna, se till att fakturan krediteras omgående), snarast möjligt, dock senast inom 14 dagar efter det att vi har fått ditt meddelande om att du ångrat köpet under förutsättning att vi har fått tillbaka varorna eller bevis på att du har skickat tillbaka varorna. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. Återbetalningen kommer inte att kosta dig något. Du ska skicka varan till oss utan onödigt dröjsmål och i vart fall senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss om ditt beslut att frånträda avtalet. Ångerfristen ska anses ha iakttagits om du skickar tillbaka varorna innan denna fjortondagarsperiod löpt ut. Du kommer att få betala de direkta kostnaderna för återsändandet av varan.

Du är ansvarig för varornas minskade värde till följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion.

 

Beställning

För det fall beställaren är under 18 år så måste målsmans tillstånd inhämtas innan köpet genomförs. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att Maskinkontakten/Verktygsproffsen.se lider ekonomisk skada, polisanmäls.

För avtals om ingås mellan oss och dig som företagskund friskriver Maskinkontakten i Uppland AB sig för tryckfel, fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga i vårt sortiment förekommande produkter och tjänster.

All bildinformation skall ses som illustrationer och kan ej heller garanteras återge exakt utseende och beskaffenhet.

 

Betalning                                                                    

För stunden kan privatpersoner betala via Klarna. Mer information om tillgängliga betalningsmetoder ges vid köpet. Företag kan handla mot faktura 30 dagar, kortbetalning (Visa eller Mastercard), förskottsfaktura eller DHL-efterkrav.

Vid fakturering görs en sedvanlig kreditkontroll. Vi kreditkontrollerar samtliga ordrar. Vi fakturerar härifrån. Blir ni inte godkända i kontrollen så hör vi av oss. Då kan vi istället erbjuda er att betala via efterkrav om vi ska skicka paketet, alternativ mot en förskottsfaktura. Så snart ni betalat den så hör ni av er och när pengarna kommit in på vårt konto skickar vi paketet. För er som tidigare handlat av Maskinkontakten faktureras som vanligt, om ni inte redan har så begär inloggningsuppgifter från oss.

Kreditkortsbetalningar hanteras av Certitrade. www.certitrade.se och Klarna. Ditt kreditkortsnummer sparas inte hos oss. Vid försäljning via konto-/kreditkort börjar villkoren gälla så snart korttransaktionen har godkänts. Ingen extra avgift utgår för  kortbetalning.

Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 9,5% per månad från förfallodagen. Vi förbehåller oss rätten att ta ut en påminnelseavgift vid försenad betalning i enlighet med de tariffer som vid var tid följer av tillämplig lag.

 

Friskrivning för fel i uppgifter

Maskinkontakten i Uppland AB reserverar sig för slutförsäljning, eventuella prisändringar, felaktiga priser, felaktigheter på hemsidan och databaser via uppdateringar. När något är uppenbart felaktigt, förbehåller sig Maskinkontakten/Verktygsproffsen.se rätt att häva köpet och återbetala eventuellt inbetalat belopp på bästa sätt. Detta kan utföras när som helst under affärens gång då felaktighet upptäcks. Orsaken till fel skall tydligt redovisas till kunden i samband med köpets hävande.

 

Leverans och avbeställning - företagskunder

Beställningar mottagna före kl. 12.00 på måndag till torsdag kommer normalt att behandlas samma dag, för leverans inom 5 arbetsdagar. Beställningar mottagna på fredagar, lördagar och söndagar kommer att behandlas påföljande måndag. Leverans sker via DHL eller annat företag inom transportsektorn.

Leverans av beställd tjänst enligt order. I fall när kunden anser att leverans dröjer på sådant sätt att denne ej längre önskar leverans av beställning, är det kundens ansvar att beställningen avbeställes i enlighet med Maskinkontakten/Verktygsproffsen.se köpevillkor. Kunden har rätt att avbeställa varan. Efter att varan har expedierats är det inte längre möjligt att avbeställa varan. I de fall beställning blivit expedierad är kunden skyldig att motta beställningen. Avbeställning av produkt eller tjänst som anskaffats eller färdigställts speciellt för kunden, är ej möjlig. Avbeställning är ej giltig förrän kunden fått bekräftelse från Maskinkontakten/Verktygsproffsen.se antingen per e-post eller fax att avbeställningen är mottagen.

 

Leverans och avbeställning - konsumenter

Beställningar mottagna före kl. 12.00 på måndag till torsdag kommer normalt att behandlas samma dag, för leverans inom 5 arbetsdagar. Beställningar mottagna på fredagar, lördagar och söndagar kommer att behandlas påföljande måndag. Leverans sker via DHL eller annat företag inom transportsektorn.

Leverans av beställd tjänst enligt order. I fall när kunden anser att leverans dröjer på sådant sätt att denne ej längre önskar leverans av beställning, är det kundens ansvar att beställningen avbeställes i enlighet med Maskinkontakten/Verktygsproffsen.se köpevillkor. Kunden har rätt att avbeställa varan. Efter att varan har expedierats är det inte längre möjligt att avbeställa varan. I de fall beställning blivit expedierad är kunden skyldig att motta beställningen. Avbeställning av produkt som är sådan att den tillverkats speciellt för kunden enligt dennes anvisningar, är ej möjlig. Avbeställning är ej giltig förrän kunden fått bekräftelse från Maskinkontakten/Verktygsproffsen.se antingen per e-post eller fax.

 

Äganderätt

Levererade produkter förblir Maskinkontakten i Uppland AB:s egendom tills full betalning erhållits och Maskinkontakten i Uppland AB förbehåller sig således rätten att, i enlighet med tillämplig lag, häva köpet och återta varan i händelse av utebliven betalning.

 

Personuppgifter

Alla personuppgifter som du lämnar till oss hanteras i enlighet med vår policy för information om behandling av personuppgifter.

 

Kommunikation

Som kund hos oss kan du få e-post rörande din order, betalning eller annan kommunikation du initierat samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation. E-postutskick från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till vår verksamhet förekommer ej. Vid automatiskt utskick kan du som kund alltid enkelt avregistrera dig från fortsatta utskick via en länk i e-postmeddelandet. Detta kan ske utan att du som kund måste göra en inloggning eller liknande.

 

Garanti                                    

Garantier på varan lämnas av respektive tillverkare. Maskinkontakten i Uppland AB lämnar inga garantier utöver den av tillverkaren specificerade.

Klicka här för att se leverantörernas (förlängda) garantier.

 

Reklamationer vid konsumentköp

När du handlar som privatperson gäller alltid konsumentköplagen, som ger dig 3 års reklamationsrätt. För att ett fel skall täckas av reklamationsrätten ska det vara ursprungligt, det vill säga att det har funnits i produkten från början. Vid en reklamation som sker senare än 6 månader efter avlämnandet är det du som konsument som ska påvisa och göra det sannolikt att felet har funnits i produkten från början. Om du däremot reklamerar ett fel i din vara inom de första 6 månaderna från varans avlämnande ska felet anses ha funnits vid avlämnandet, om inte annat visas eller om detta inte är oförenligt med varans eller felets art. Var uppmärksam på att du, för att inte förlora din reklamationsrätt, måste reklamera din vara till oss inom skälig tid från det att felet upptäcktes eller borde ha upptäckts. Mer om konsumentköplagen kan du läsa på www.konsumentverket.se.

Om du önskar reklamera din vara kan du vända dig till kundtjänst för att reklamera så hjälper vi er med returförfarandet. När du kontaktar oss vill vi att du uppger ditt ordernummer. Vi betalar returfrakten, kontakta därför vår kundtjänst och begär en förskottsbetald returfraktsedel. Vi gör en bedömning av reklamationen när varan kommit oss tillhanda.

Om du är missnöjd med din vara, eller vår hantering av din reklamation kan du alltid kontakta oss per telefon, post eller e-post. Våra kontaktuppgifter finner du i det följande.

 

Kontaktuppgifter

Om du har frågor gällande ångerrätt, reklamationer, garantier samt köp och beställning ber vi er kontakta kundtjänst på telefonnumret nedan eller maila oss på order@verktygsproffsen.se.  Det går också bra att vända dig till oss per post till:

 

Maskinkontakten i Uppland AB

SÖDERBYVÄGEN 3 C

19560 Arlandastad

 

Kundtjänst: 018-444 45 25

Org.nr: 556828-3930

VAT: SE5568283930

 

Tvister

Om du är missnöjd rekommenderar vi att du i första hand kontaktar vår kundtjänst per post eller telefon.

Om vi inte kan komma överens ska en tvist med anledning av detta avtal ska avgöras enligt svensk lag och av svensk domstol.

Om du är konsument har du även rätt att få tvist prövad genom alternativ tvistelösning, förutsatt att ärendet uppfyller kraven för handläggning (t.ex. tids- och värdegränser). Vi åtar oss att medverka i tvistelösning med en konsument enligt lagen om alternativ tvistlösning i konsumentförhållanden. Relevant nämnd för alternativ tvistelösning är:

 

Allmänna reklamationsnämnden

Box 174, 101 23 Stockholm

www.arn.se 

 

EU-kommissionen ställer dessutom en plattform för tvistlösning utanför domstol till konsumenternas förfogande. Denna gör det möjligt för dig som konsument att lösa tvister i samband med dina beställningar på nätet utan att behöva gå till domstol. Plattformen för tvistlösning finns på den externa länken http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

Ej utlöst försändelse

För försändelse som ej lösts ut utan gått i retur till Maskinkontakten i Uppland debiteras en avgift om för närvarande 300:-. exklusive moms för att täcka Maskinkontakten i Upplands transport- och administrationskostnad.

 

Broschyrer och övrig information

Vill ni ha broschyrmaterial finns nog det mesta här på hemsidan. Är det ändå något ni inte hittar som ni söker, maila oss så ska vi se till att det kommer fram till er. Skicka gärna med adress också, i fall det är något som endast finns i pappersform, så lägger vi det på brevlådan.

 

Övrigt

Tidigare versioner av dessa villkor arkiveras inte av oss. Vi rekommenderar därför att du själv skriver ut och arkiverar äldre versioner av villkoren.

Avtal mellan dig och oss ingås på svenska om inte annat uttryckligen överenskommes i det enskilda fallet.

 

 

Kampanjer

  • Bosch 18V Verktygsproffsen specialpaket
    5 990 kr exkl. moms
  • Dewalt 18v-KIT DCK551P3T+1st DT0109 Tillbehör
    6 590 kr exkl. moms
  • Dewalt 18v Gersåg m 4Ah batt + Extra 60-T Klinga
    4 190 kr exkl. moms
  • DeWalt 18v Dyckertpistol 1,6mm 2Ah x 2st
    4 990 kr exkl. moms
  • Bosch Sticksåg GST 1400 CE Professional
    1 276 kr exkl. moms
  • Panasonic 18v verktygskit - 5 maskiner och 3 batterier
    9 790 kr exkl. moms

Bygg ditt verktygspaket


Produkter

Totalt:

0 kr

Kvar till fri frakt:

799 kr

Till kassan