Vanliga frågor

  • Order och Leverans
    • När skickas min order?

      Om din beställda produkt finns i lager (angivet med lagersaldo på artikeln) så skickas produkten senast nästa vardag.

      Är produkten märkt med t. ex. skickas inom 1-3 vardagar eller 1-5 vardagar är den tillfälligt slut i vårt lager men förväntas inkomma och skickas inom den angivna tidsramen.

    • Varför har jag inte fått någon orderbekräftelse?

      Vi skickar alltid ut en orderbekräftelse efter att du genomfört ditt köp, om du inte fått det så kika i skräpposten alternativt kontrollera din angivna mailadress. Skulle den inte ha kommit fram så kontakta oss.

    • Har ni skickat min order?

      Så fort din order har packats och skickats så får du ett mail ifrån oss där du också får ett sändningsnummer så att du kan spåra paketet.

      OBS – Har din order skickats med brev så får du inget mail då det inte är spårbart. Brev kommer normalt fram ca 2 dagar efter att det skickats ifrån oss.

    • Kan jag ändra leveransadress på min beställning?

      Som privatperson går det dessvärre inte att ändra leveransadress efter beställning.

      För företag kan vi ändra leveransadress om ordern ännu inte har skickats. Hör av dig till vår kundservice så hjälper dom dig.

    • Kan jag lägga till produkter i min beställning?

      Då dom flesta av våra ordrar skickas inom 24 h så rekommenderar vi att du lägger en separat beställning. Är det en företagsbeställning så kan vi dock lägga till produkter innan ordern skickats.

    • Hur returnerar jag min order?

      Vi rekommenderar att du köper en frakthandling ifrån oss (kostar normalt 100 kr upp till 20 kg) då vi då tar ansvar för försändelsen.

      Maila in till oss på service@verktygsproffsen.se om du önskar att göra en retur.

  • Produkter och Sortiment
  • Service och Garanti
    • Vad gör jag om mitt paket är skadat och/eller jag har fått en trasig produkt?

      Ibland går dessvärre saker sönder på vägen. Om ditt paket är skadat vid ankomst så kan du vägra att ta emot paketet. Om du tagit emot det så kontakta speditören så fort som möjligt för att skapa upp ett reklamationsärende (inom 1-3 dagar).

      OBS - Reklamationen måste ske redan samma dag som mottagandet av produkten om det är synliga skador på emballaget.

      Kontakta sedan oss på service@verktygsproffsen.se och ange ditt ärendenummer från speditören samt ditt ordernummer så hjälper vi dig med reklamationen.

    • Hur lång är garantitiden?

      Garantitiden varierar beroende på varumärke och produkt. Det kan också variera beroende på om du handlat som privatperson eller företag. Vi rekommenderar att du tittar på respektive tillverkares hemsida för att se just din garantitid.

      Förslitningsdelar och tillbehör täcks normalt sätt inte av garantin.

      Om tillverkaren har möjlighet till förlängd garanti så glöm inte bort att registrera din produkt för att kunna nyttja denna.

    • Tar ni emot serviceärenden för produkter som ligger utanför garantitid?

      Om produkten är köpt hos proffsmagasinet så kontakta oss på service@verktygsproffsen.se så hjälper vi dig vidare.

      Är produkten köpt hos en annan återförsäljare kan vi dessvärre inte hjälpa dig med ett serviceärende.

    • Tar ni emot garantiärenden för produkter som ej är köpta hos er?

      Nej, dessvärre kan vi inte hjälpa er med ett garantiärende om produkten inte är köpt hos oss.

    • När får jag tillbaka mina pengar vid en retur?

      När din retur registrerats hos oss så krediteras ditt köp. Det kan dröja upp till 12 bankdagar innan pengarna återbetalas men vanligtvis sker det mycket snabbare än så.

  • Betalning
    • Hur får jag ett kvitto?

      Du får inte per automatik ett kvitto på ditt kortköp när du gör det online. Du kan använda din orderbekräftelse tillsammans med kontoutdrag för bokföring. Vill du ändå ha ett kvitto eller en fakturakopia så kontakta oss på info@verktygsproffsen.se så hjälper vi dig.

    • Jag har inte fått någon faktura?

      Om du handlar som privatperson så kan du hitta ditt köp genom att logga in på mina sidor på klarna.se.

      Om du handlar som företag så skickas fakturan per post, normalt sätt samma dag som din order skickas.

    • När får jag tillbaka mina pengar vid en retur?

      När din retur registrerats hos oss så krediteras ditt köp. Det kan dröja upp till 12 bankdagar innan pengarna återbetalas.

  • Övrigt
    • Säljer ni till utlandet?

      Nej, det gör vi vanligtvis inte. Vi kan göra undantag vid större beställningar från företag. Inkom i så fall med en förfrågan.

      Vill du ha produkter till Norge eller Finland så hänvisar vi dig till våra systersiter staypro.no och staypro.fi.

    • Har ni någon prisgaranti?

      Vi har inte någon prisgaranti, det är alltid priserna på vår hemsida som gäller. Skulle du dock notera att vi har en prisbild som skiljer sig markant mot våra kollegor i branschen så vill vi gärna se över det (undantaget speciella kampanjer från olika återförsäljare).

    • Hur får jag information om kampanjer och andra erbjudanden?

      Du kan anmäla dig till vårt nyhetsbrev längst ner på startsidan på vår hemsida. Då kommer du aldrig missa när vi har ett supererbjudande.

    • Hur avregistrerar jag mig från nyhetsbrev?

      Det är bara att scrolla längst ner i mailet och trycka på avregistrera. Skulle du ångra dig är det bara att registrera sig på nytt igen.

    • Har ni en fysisk butik?

      Nej, vi satsar helt och hållet på e-handel.